ISO 9001, bir kalite yönetim sistemi kriterlerini belirler ve ailede sertifikalandırılabilen tek standarttır (bu bir gereklilik olmasa da). Faaliyet alanına bakılmaksızın irili ufaklı herhangi bir kuruluş tarafından kullanılabilir. Aslında, ISO 9001 sertifikalı 170'den fazla ülkede bir milyondan fazla şirket ve kuruluş bulunmaktadır.
Bu standart, güçlü bir müşteri odağı, üst yönetimin motivasyon ve iması, süreç yaklaşımı ve sürekli iyileştirme dahil olmak üzere bir dizi kalite yönetimi ilkesine dayanmaktadır. Bu ilkeler ISO'nun kalite yönetimi ilkelerinde daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır. ISO 9001 kullanmak, müşterilerin tutarlı, kaliteli ürün ve hizmetler elde sınamasını sağlamaya yardımcı olur ve bu da birçok iş avantajı sağlar.
Bu standart, güçlü bir müşteri odağı, üst yönetimin motivasyon ve iması, süreç yaklaşımı ve sürekli iyileştirme dahil olmak üzere bir dizi kalite yönetimi ilkesine dayanmaktadır. Bu ilkeler ISO'nun kalite yönetimi ilkelerinde daha ayrıntılı olarak açıklanmıştır. ISO 9001 kullanmak, müşterilerin tutarlı, kaliteli ürün ve hizmetler elde sınamasını sağlamaya yardımcı olur ve bu da birçok iş avantajı sağlar.